DakhaBrakha

Рецензія на концерт в Палаці Спорту від Іван Павленко

гру 07, 2019

Іван Павленко - Заслужений працівник культури України, професор кафедри фольклористики Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, лауреат Премії імені В.М.Гнатюка за збереження нематеріальної культурної спадщини (2011рік), хоровий диригент, дослідник музичного фольклору.

Етногурт «ДахаБраха»- новітнє мистецьке явище в українській культурі

6 грудня 2019 року у Київському Палаці спорту відбулася знакова мистецька подія, в саме великий концерт, відомого уже Світові, етногурту «ДахаБраха», який ідейно і духовно сповися у  Київському Центрі сучасного мистецтва «Дах», творцем і натхненником якого є талановитий режисер-новатор Владислав Троїцький.

            В основі виконавського стилю ДахиБрахи, стали мотиви української традиційної культури, а саме музичного фольклору й обрядовості. Безумовно, що в українській культурі це явище новітнє, яке характеризується  вишуканою імпровізаційною технікою народної манери співу трьох видатних виконавиць Олени Цибульської, Ірини Коваленко, Ніни Гаранецької і і оригінальної манери Марка Галаневича.

             В основі техніки творення ними композицій –  ритмізація наспівів, використання підголосків та вишуканих вокальних імітацій, тембральні ефекти, фоновий інструментальний супровід, звукова колористика, педалізація верхніх і нижніх підголосків, поєднання глісандуючих рулад від автохтону, художня містифікація, візуалізація, в основі якої є архаїчна символіка; прийоми остінато і варіювання музичних тем на різних музичних інструментах. Зокрема,  інструментальний супровід варіюється у поєднанні інструментів: акордеону, віолончелі, духових і ударних інструментів (зокрема малих барабанів) інш. А  ще слід відзначити використання такого драматургічного прийому як імітація різноманітних звуків природи голосом у дивовижно майстерному виконанні усіх учасників ансамблю, що в цілому створює чарівливу магію, у якій проглядається відгомін давніх епох праукраїнства, виникає ілюзія відчуття сакрального закодованого в обрядових пісенних текстах. Безумовно, це досягалося ще й художнім перевтіленням кожного виконавця ансамблю, високою акторською майстерністю.

            Отже,  враження від концерту ДАХИБРАХИ надзвичайне в його естетичному, духовному і високопрофесійному вимірах. Реакція багатотисячної публіки, вщерть заповненої зали Палацу Спорту, сягала найвищих рівнів піднесення, що виявлялося в захоплених вигуках, наспівуванні музичних текстів разом з ансамблем, у танцювальних рухах тошо.

            Мистецтво ДахиБрахи заслуговує на вивчення цього явища мистецтвознавцями, аналітиками традиційної культури, фольклористами, педагогами музичних закладів освіти з метою популяризації сучасних інтерпретацій українського фольклору в новітніх виконавських формах, що, безумовно вимагає напрацювання відповідних методик комплексного навчання у музичному й акторському контекстах, володіння відповідними техніками художнього творення.

Тож, вітаємо наших друзів і колег артистів ДахиБрахи з шаленим успіхом на арені Київського Палацу Спорту І НОВИХ їм творчих успіхів! БРАВО!!!